12 Mayıs 2013 Pazar

Stockholm, İSVEÇ

Yazan: Kaan Ünal

MSC Magnifica gemimiz sabah saatlerinde Stockholm Frihamnen limanına yanaşıyor. Hemen dışarıda üstü açık sightseeing otobüslerine biniyoruz.
Debaser Slussen Meydanı'nda inip Eski Şehir 'e (Gamla Stan) giriyoruz. Karşımıza ilk çıkan yer Järntorget  meydanı. Buradan Västerlånggatan sokağına giriyoruz. Bu sokak Gamla Stan'da 13yy. savunma duvarını oluşturuyordu.
Eski Şehrin dar sokaklarında birçok hediyelik eşya mağazası mevcut.Yukarıda İsveç'in yerel kıyafetlerinden biri görülüyor.
Stockholm'un en eski meydanı olan Stortorget Meydanı'na çıkıyoruz. Meydanda bir çeşme ve çevresinde renkli binalar mevcut (Borsa binası ile birlikte).
Biraz ileride yer alan Kraliyet Sarayı ya da Stockholm Sarayı İsveç kralının resmi ikametgahıdır. Sarayın içi gezilebilir.
Sarayın arkasında yer alan duraktan yine üstü  açık otobüsümüze biniyor ve Skansen açık hava müzesine gidiyoruz.
Burası çok geniş bir alana kurulmuş eski İsveç yaşamının canlandırıldığı bir park. Tam gününüzü alabilir, İsveç köftesi yiyebilir, hayvanat bahçesini ziyaret edebilirsiniz.
Eski bir cam atölyesi canlandırılmış. Bunun gibi çok sayıda ev mevcut.
 Açık hava müzesinden çıkıp kısa bir yürüyüşten sonra Nordiska Müzesi'nin yakınındaki Vasa Müzesi'ne varıyoruz
Vasa, 1626-1628 yılları arasında yapılmış olan bir İsveç savaş gemisi. 1628'de batan gemi 1961'de neredeyse hiç bozulmamış şekilde çıkarılmış ve bu müzeye aktarılmış. Geminin üzerinde müthiş süslemeler ve heykeller var.
Djurgarden'dan çıkıyoruz. Burası yemyeşil bir ada aslında. Eskiden krallığa aitmiş, şimdi ise yılda 10 milyondan fazla turistin ziyaret ettiği bir rekreasyon alanı.
Ayrılmadan önce kızım Dala atı ile poz veriyor. Bu at İsveç'in Dalarna bölgesinin ve aynı zamanda ülkenin sembolü haline gelmiş tahtadan bir at. Hemen her hediyelik eşya dükkanında satılıyor.
Baltık Denizi'ne çıkarken birçok güzel ada eşliğinde Stockholm'a veda ediyoruz.